Articulos_Cientificos

​Artículos Científicos 2013

Time Series Analysis of Onchocerciasis Data from Mexico:A Trend towards Elimination. Edgar E. Lara-Ramı´rez1., Mario A. Rodríguez-Pérez1., Miguel A. Pérez-Rodríguez1, Monsuru A. Adeleke2, María E. Orozco-Algarra3, Juan I. Arrendondo-Jime´nez3, Xianwu Guo1*, 1 Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional, Reynosa, Tamaulipas, México, 2 Public Health Entomology and Parasitology Unit, Department of Biological Sciences, Osun State University, Osogbo, Osun, Nigeria, 3 Centro Nacional de Vigilancia Epidemiológica y Control de Enfermedades, Secretaria de Salud, México.PL

Characterization of the chitinase gene in Bacillus thuringiensis Mexican isolates. Ninfa M. Rosas-García, Juan M. Fortuna-González & J. Eleazar Barboza-Corona Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional, Reynosa, México; División Ciencias de la Vida, Departamento de Alimentos, Universidad de Guanajuato Campus Irapuato-Salamanca. Folia Microbiol, Vol. 58, No. 2, 2013, OS Neglected Tropical Diseases Volume 7 Issue 2 2013​

Outside-binding site mutations modify the active site's shapes in neuraminidase from influenza A H1N1. Tolentino-Lopez L, Segura-Cabrera A, Reyes-Loyola P, Zimic M, Quiliano M, Briz V, Muñoz-Fernández A, Rodríguez-Pérez M, Ilizaliturri-Flores I, Correa-Basurto J. Laboratorio de Modelado Molecular y Bioinformática, Sección de Estudios de Posgrado e Investigación, Escuela Superior de Medicina, Instituto Politécnico Nacional, Plan de San Luis y Díaz Mirón, México City 11340, México. Biopolymers, Jan;99(1):10-21 2013

Recent Advances in Medicinal Chemistry of Sulfonamides. Rational Design as Anti-Tumoral, Anti-Bacterial and Anti-Inflammatory Agents. Syed Shoaib Ahmad Shah1, Gildardo Rivera2* and Muhammad Ashfaq1, 1Department of Chemistry, The Islamia University of Bahawalpur, Bahawalpur, Pakistan; 2Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional, 88710, Reynosa, México. Mini-Reviews in Medicinal Chemistry, 13, 70-86, 2013

New 2-benzylsulfanyl-nicotinic acid based 1,3,4-oxadiazoles: Their synthesis and biological evaluation. Navin B. Patel a,*, Amit C. Purohit a, Dhanji P. Rajani b, Rosa Moo-Puc c, Gildardo Rivera d Organic Research Laboratory, Department of Chemistry, Veer Narmad South Gujarat University, Udhana-Magdalla Road, Surat 395 007, Gujarat, India, b Microcare Laboratory and Tuberculosis Diagnosis & Research Center, Surat, India, c Unidad Medica de Alta Especialidad, Instituto Mexicano del Seguro Social, Mérida 97150, México, d Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional, 88710 Reynosa, México. European Journal of Medicinal Chemistry 62, 677e687, 2013